Mindhunter: Rangkuman Episod 5

Mindhunter: Rangkuman Episod 5

MINDHUNTER- Kredit Foto: Patrick Harbron / Netflix

MINDHUNTER- Kredit Foto: Patrick Harbron / Netflix



lagenda korra musim baru
Bilakah Stranger Things kembali? Lebih daripada 8 juta 'perlumbaan' pertunjukan Netflix kegemaran mereka

Dalam episod 5 siri asal Netflix Mindhunter, Ejen Ford dan Tench menemu ramah ahli keluarga Barnwright untuk mencari pembunuh Beverly Jean.

Lebih banyak netflix:Apa Yang Akan Datang ke Netflix

Pencari Minda telah bertukar dengan cepat menjadi salah satu rancangan yang paling mengasyikkan di Netflix. Pada pertengahan musim, saya rasa selamat untuk mengatakan bahawa plotnya secara konsisten menarik dan semakin kuat dengan setiap episod.

Episod 5 dibuka sekali lagi di Park City, Kansas, dengan anggota tentera yang nampaknya— seperti yang ditunjukkan dalam rangkuman episod 4 - pastinya menjadi B.T.K. yang terkenal pembunuh. Dia menghantar sesuatu dengan pantas sambil memakai sarung tangan hitam yang mencurigakan.





Seperti episod lain, Pencari Minda dengan pantas bergerak kembali ke Ford dan Tench, yang bertemu kembali di Altoona, Pennsylvania untuk menemu ramah tunangan Beverly Jean, Benjamin. Malangnya bagi Feds, dia diberi amaran mengenai kunjungan mereka yang akan datang, serta perincian seksual pembunuhan Beverly Jean. Benji canggung dan gugup ketika dia menggambarkan tarikan awalnya terhadap mangsa dan pertemuan seksual pasangan itu. Dia menangis secara terbuka ketika dia menceritakan kejahatan itu. Sesuatu, jelas, sudah habis.

Nampaknya Ford dan Tench juga tidak pasti mengenai air mata buaya. Setelah menghukum pengawal polis mereka kerana memberi kepala Benyamin, mereka memandu untuk menemubual ibunya dan mendapatkan lebih banyak maklumat.



TRENDING: Mindhunter telah diperbaharui untuk musim 2

Mereka menjumpainya di gereja tempatan. Puan Barnwright menggambarkan Benji sebagai anak lelaki yang sensitif, yang hidupnya menjadi semakin sukar setelah ayahnya keluar dari keluarga. Namun, dia dengan cepat beralih dari perincian anaknya dan menerangkan seluruh keluarganya. Khususnya, maklumat mengenai Frank, menantunya dan penyelamat peribadinya, mencetuskan minat para ejen.

Selepas wawancara kedua ini, Ford dan Tench mempunyai lebih banyak perbincangan. Bill berhadapan dengan Ocasek kerana tidak mahu pembunuh itu menjadi seseorang dalam komuniti. Sudah jelas bahawa kejahatan ini telah menggegarkan bandar mereka tidak bersedia menerima ancaman tempatan.



Di rumah di Quantico, Dr. Carr memberikan ejen senarai pertanyaan untuk pembunuh, yang bertujuan untuk menyelaraskan wawancara masa depan. Ketika Holden memberikannya perjalanan ke lapangan terbang, pasangan itu membincangkan wawancara Benjamin. Carr mendorong Ford untuk mempercayai naluri, untuk memeriksa apa yang dapat memotivasi Benjamin dan Beverly Jean. Kemudian dia menyampaikan garis depan yang sangat jelas: Seperti ada dua persembahan yang berbeza di tempat kejadian ini.

Lebih banyak dariAsal Netflix
  • Tayangan The Irregulars dan Netflix terbaik dibatalkan selepas satu musim
  • Outer Banks musim 2 mungkin akan datang ke Netflix pada musim panas 2021
  • Petisyen untuk membatalkan rancangan Hype House Netflix menjadi viral
  • The Sons of Sam: A Descent to Darkness berakhir dijelaskan
  • Adakah siri Arcane the League of Legends akan datang ke Netflix pada tahun 2021?

Ford pulang ke rumah dengan seorang Debbie yang teraniaya. Ketika dia berehat dari pil diet dan belajar, pasangan itu bercakap seperti biasa. Debbie menawarkan pandangan Holden ke dunia Benjamin dengan menggambarkan saat dia juga menangis palsu dan mula mempercayainya.

Ternyata, Ford dapat memanfaatkan wawasan ini lebih cepat daripada kemudian ketika Bill mendapat panggilan dari Ocasek tentang Frank, yang sekarang mereka pelajari memiliki catatan jenayah. Ejen dalam perjalanan pulang ke Altoona.

Kembali ke Pennsylvania, Frank lebih sedikit kecewa kerana dia disoal siasat. Ketika ditanya mengenai catatannya dan penguncian pscyh, dia menggambarkan serangan sebelumnya terhadap seorang wanita sebagai kemalangan. Seperti semua pembunuh Ford dan Tench yang lain, Frank melihat dirinya sebagai salah faham, mangsa.

Untuk semua tingkah laku jenayahnya, Frank nampaknya mempunyai alibi atas pembunuhan Beverly Jean. Namun, dia memberikan perincian menarik tentang Benjamin yang dia nyatakan pertunangan kakak iparnya sebagai satu sisi.

Mengingat maklumat baru ini, ejen membawa Benji kembali untuk disoal siasat. Walaupun pada awalnya dia mengatakan ingin menolong dan dengan senang hati membenarkan rakaman mereka, sikapnya cepat berubah ketika berhadapan langsung dengan perincian hubungannya yang berlebihan.

Dia melukis gambaran yang berbeza daripada gambar kakak iparnya, di mana Frank cemburu terhadap Benjamin dan membuat kemajuan seksual pada Beverly Jean. Bahkan dia menangis teresak-esak. Walaupun Holden memberinya pandangan, jelas agen perlu mengubah sudut mereka jika mereka akan memecahkan sesiapa dari klan Barnwright.

TRENDING: Mindhunter ditambahkan ke senarai rancangan terbaik di Netflix

Seterusnya, mereka menemu ramah kakak Rose, isteri Frank dan ibu letih bayi lelaki yang baru lahir. Ford dan Tench menyiasatnya mengenai hubungannya dengan Benjamin, Frank, dan juga Beverly Jean. Walaupun dia mengakui bahawa Benji menganggap Beverly Jean melihat lelaki lain, bayinya yang menangis terganggu ketika dia diperiksa lebih jauh tentang alibi suaminya sendiri.

Ketiganya jelas tidak dapat ditenangkan oleh wawancara Rose, yang mereka bincangkan di stesen. Adakah anda melihat lebam di lengannya? Ford menunjukkan. Ketika mereka mula menyelam lebih dalam, Rose mengejutkan mereka semua dengan muncul bersama bayi di belakangnya.

Setelah memberi jaminan bahawa bayinya akan selamat, Rose bersetuju untuk wawancara kedua, di mana dia membuka alibi Frank. Sebenarnya, dia menggambarkan peristiwa sepanjang malam.

Menurut kisah barunya, Benjamin telah memanggil Frank dan Rose pada malam yang menakutkan itu dan Frank telah pergi selama dua atau tiga jam sebagai tindak balas. Ketika mereka memanggilnya untuk datang, Rose memasuki rumah Benji dan segera mengetahui sesuatu yang buruk telah terjadi.

Lebih banyak netflix:Rancangan TV Terbaik di Netflix

Semasa wawancara berlangsung, rakaman menunjukkan penangkapan Benjamin. Rose terus menerangkan bagaimana dia melihat Beverly Jean di tab mandi pada malam itu, sudah mati semasa kedatangannya dengan darah di mana-mana. Percikan. Frank dan Benji menggulungnya dan mengangkutnya sementara Rose dibiarkan membersihkan tempat kejadian.

Akhir Episod 5 tenang, menakutkan, dan berjaya menakutkan tanpa sedikit pun darah. Pencari Minda mendapat tempat sebagai perspektif paling menarik hari ini mengenai pembunuh.

Perhatikan butiran tersebut. Seperti misteri Sherlock yang baik, anda tidak mahu ketinggalan.